i am the bartender

a man asked a bartender for a glass of water
the bartender pull out a shotgun and give a shot pass him
the man say thank you
and give a tip
why?


the man have hiccups..



people responds to situation.some people just do more than other,to make it better.

dan kawan aku sorang ni kata,aku la the 'bartender' dalam teka-teki diatas.fix things up dengan cara orang tak faham,tapi works.macam,sebenarnya orang tersedu boleh je kita bagi air.tapi aku guna shotgun.
kelaka pun ada dengar komen macam tu.

untuk buat adik dorm aku berenti homesick,aku suruh dia kejut aku pukul 3 pagi hari-hari.

untuk buat kawan baik aku happy,aku tangkap katak untuk dia bedah kat makmal bio.

untuk bonding budak-budak basketball aku dulu,aku suruh diorang pam semua bola yang ada.

untuk buat cikgu sudin cool down dari marah,aku kemas bilik sukan.

untuk buat yuni si compartment-mate aku stop paranoid & down self esteem,aku paksa dia makan sushi.

untuk buat diri sendiri kembali ke gelombang manusia normal,aku panjat tempat tinggi dan tengok bintang.

whatever pun,macam mane pelik pun cara anda berfikir,seberapa tak boleh diterimanya cara anda menyelesaikan masalah,aku bersyukur sebab masih ada yang faham.

ibu dan ayah aku hebat.bukan senang nak jadi ibu dan ayah kepada seorang intan siti zulaikha.aku tau pun,lepas dah makan tahun jugak la..HAHA~

to ibu,ayah,along,angah,ejul,kawan-kawan,adik-adik dorm dan mereka-mereka yang ada dalam hidup aku,aku nak bagitau,just in case..i do love you.really do.just in the way that...haha! you'll hardly understand.

of coz,i am the bartender.

thank you.just in case i never have a chance to say it to you.right in the eye.


Comments

bielahana said…
i juz luv the way u are!:D
iNtAnCtZ said…
=D
sure u do,i'm awesome!=p
bielahana said…
haha~ confident is everything huh?! :D
iNtAnCtZ said…
XD

kalu x puji diri sendiri,cmne org nk puji..ye x cik kak?=p

Popular posts from this blog

Love is a hard work

Notis mintak tolong!