After A Year and A Month

Assalamualaikum wbt.

Seriously, aku tak tahu kalau ada lagi yang masih baca/follow/kesah/ambil tahu akan kewujudan blog ni. Blog yang kali terakhir aku tulis setahun sebulan lepas. 396 hari yang lalu. But, heyyy who knows? If you ever read this, please comment on this post with the date and time, ok? Much appreciated!

What really happen in a year and a month?

1) I got engaged
This is the dress yang aku hand sew sendiri, seminggu sebelum majlis. Kenapa lambat sangat? Mana nak tau orang datang nak bawak dulang..haha 

2) I got an awesome job-->alhamdulillah
At National Centre of Remote Sensing Research (NCRSR), National Central University (NCU) Taiwan

3) I got a new niece and nephew
Ariana Sofea

Muhammad Darwish Eilyaz

4) I got married
If you ever follow this blog from the beginning, this is him. The Boss.


5) I got my master degree
Ibu & Ayah. At the age for them to spend their life earning for themselves, they spent it on me instead. I'll repay their generosity.


Tsummalhamdulillah..Segala puji-pujian aku panjatkan hanya pada Tuhan, yang dengan Rahman dan Rahim-Nya memberikan aku apa yang ada pada aku hari ni. When I look back to my previous posts from a loooonggg time ago, wallahi, I never thought that life would bring me where I am now.

Mana nak tau orang kampung dari ceruk estet pakloh jalan kahang kecik-kecik main tanah merah, panjat pokok buah, cedok anak ikan dalam parit, seluar baju melelas merah jatuh basikal dapat jejak Taiwan.

Dan cikgu-cikgu sekolah aku pasti pengsan bila anak murid tak pernah umur score straight A dan addmath tak pernah lulus(literally, paling tinggi 28) dapat tamatkan program master dengan jayanya. Dan sekarang menunggu (sambil kerja ye) peluang sambung phd.

Allah, banyak betul rahsia. Tapi aku manusia yang pendek sabarnya. Sekarang rasa malu sebab tak lapang dada. Aduhaiii~

Nanti. ada masa, aku tulis lagi. Tentang apa yang dilalui sehari-hari. Insyallah.

Salam!

Comments

Popular posts from this blog

Love is a hard work

Notis mintak tolong!